📌Η ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ & ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ.. ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ!

✅ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΠΔ ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΕΒΡΟΥ!

🗣️Στο πλαίσιο της χθεσινής του ομιλίας (19/12) επί του νομοσχεδίου του Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της Αστυνομίας, Αν.Δημοσχάκης, υπογράμμισε την στρατηγική προσήλωση της κυβέρνησης στην ενίσχυση των συγκοινωνιακών & μεταφορικών υποδομών του ακριτικού Έβρου, με σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής δυναμικής & την αξιοποίηση της γεωστρατηγικής αξίας του ακριτικού Νομού!

👇Συγκεκριμένα, ανέφερε τα εξής:

🔹Με ειδική αναφορά στα εμβληματικά έργα υποδομής που βρίσκονται εν εξελίξει για την στρατηγική ανασυγκρότηση & την ολική επανεκκίνηση της ευαίσθητης περιοχής, ανέδειξε την νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας, η οποία εγκαινιάστηκε πρόσφατα, διανοίγοντας νέες προοπτικές για την συνδεσιμότητας του ακριτικού Ν.Έβρο

🔹Επιπλέον, ανέδειξε την σπουδαιότητα εκσυγχρονισμού της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, εκθέτοντας παράλληλα, την ανάγκη μετατροπής της σε διπλή γραμμή με σύγχρονες προδιαγραφές, όπως ευθυγράμμιση, ηλεκτροκίνηση & αντιπλημμυρική θωράκιση.

🔹Στην συνέχεια, πρότεινε, πέραν της αναβάθμισης της υπάρχουσας γραμμής, να διασφαλιστούν μέτρα όπως η ανύψωση επιχωματώσεων, η επέκταση των γεφυρών κλπ, προκειμένου να καταστεί εφικτή η υλοποίησή του εν λόγω οραματικά προβεβλημένου έργου, μελλοντικά & να λειτουργήσουν ακώλυτα τα Δαρδανέλια της Στεριάς, έναντι των ιστορικών!

🔹Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας για την εισαγωγή ειδικής τροπολογίας στο σώμα του νομοσχεδίου, που επεκτείνει κατά έναν επιπλέον χρόνο την προθεσμία για την έκδοση του κρίσιμου Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά στην ρύθμιση της λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού στο Δέλτα του Έβρου.

🔹Υπογραμμίζοντας πως με την εν λόγω ρύθμιση αποτρέπονται δυσμενείς εξελίξεις, όπως η κατεδάφιση των υπαρχόντων καταλυμάτων, γνωστών ως “καλυβών”, που λειτουργούν ως ζωτικής σημασίας εθνικά φυλάκια επιτήρησης στην ευαίσθητη ζώνη, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, την διατήρηση της καθημερινής ανθρώπινης δραστηριότητας στην συνοριογραμμή.

🎬Μπορείτε να παρακολουθήσετε την σύνοψη της ομιλίας εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=fjUZRK4RtUY

📄Ακολουθεί αναλυτικά η Ομιλία :

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί ολιστική και σημαντική μεταρρύθμιση γιατί ενισχύεται η αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου και βελτιώνεται η λειτουργία αυτού, διασφαλίζοντας την παροχή οικονομικότερων και ποιοτικότερων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Η Κυβέρνηση με αίσθημα ευθύνης και συνέπειας έρχεται να αντιμετωπίσει παραλείψεις και λάθη του παρελθόντος αναδιαρθρώνοντας με σταθερό βηματισμό και σχεδιασμό τον σιδηροδρομικό τομέα.

Η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου είναι κατανεμημένη σήμερα μεταξύ των εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και ΟΣΕ Α.Ε., με αποτέλεσμα να υφίσταται ένα περίπλοκο διοικητικό σχήμα το οποίο προκειμένου να καταστεί εύρυθμο και αποδοτικότερο τόσο οικονομικά, όσο και διαχειριστικά θα πρέπει να απλοποιηθεί. Αυτό επιτυγχάνεται αφενός μέσω της απορρόφησης της θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. από τη μητρική της εταιρεία, υπό την επωνυμία ΟΣΕ Α.Ε., εξασφαλίζοντας έτσι τη δράση των συγχωνευόμενων εταιρειών σε μια ενοποιημένη και ομογενοποιημένη οντότητα και αφετέρου μέσω της μεταφοράς της δραστηριότητας διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού από την εταιρεία με την επωνυμία ΓΑΙΑΟΣΕ στην απορροφώσα εταιρεία.

Επιπρόσθετα, δίνεται έμφαση στην ενίσχυση του εποπτικού τομέα με ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους βελτιώνοντας τη λειτουργία αρχών που ασκούν αρμοδιότητα σχετικά με την ασφάλεια των μεταφορών και αντιμετωπίζοντας έκτακτες ανάγκες καταστάσεων.

Κυρίες και κύριοι, η μνημονιακή περίοδος κατά της οικονομικής κρίσης δεν επέτρεπε την αναβάθμιση των υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο είχε πλήρως απαξιωθεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΑΖ-ΑΝΕΛ και κυρίως από τη Θεσσαλονίκη και προς τα πάνω.

Τώρα, για πρώτη φορά, ξεκινώντας από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, έχουν διασφαλιστεί 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους προκειμένου να τεθούν σε τροχιά υλοποίησης εμβληματικά έργα του σιδηροδρομικού δικτύου, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στη μεταφορική θωράκιση και αναβάθμιση της χώρας και ενισχύοντας την εθνική οικονομία, αν ληφθεί υπόψη ότι ο σιδηρόδρομος, σύμφωνα με εμπεριστατωμένες, μελέτες αποτελεί το πλέον φθηνότερο μεταφορικό μέσο, περίπου κατά 80% συγκριτικά με τις λοιπές μεταφορές.

Στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς βρίσκεται σε θέση προτεραιότητας η συγκοινωνιακή και μεταφορική θωράκιση του Νομού Έβρου σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης και αναβάθμισης της περιοχής σε συνέχεια του πύρινου εφιάλτη του περασμένου καλοκαιριού.

Στις 21 Οκτωβρίου, κατά το γόνιμο οδοιπορικό του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό Θανάση Κοντογεώργη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών παριστάμενου Νίκου Ταχιάου και του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ Αλεξανδρούπολης στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης-Ορεστιάδας, όπως είχε εξαγγελθεί, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τη μεταφορική συνδεσιμότητα του Νομού.

Κύριε Υπουργέ, η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου είναι σημαντική. Ωστόσο, διεκδικώ και αναδεικνύω αταλάντευτα να εξασφαλιστεί διπλή γραμμή που θα έχει ευθυγράμμιση, ηλεκτροκίνηση και πλήρη αντιπλημμυρική θωράκιση για τον Νομό Έβρου, αποτελώντας έναν χρυσό διάδρομο που θα συνδέει τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας με τη Μεσόγειο, μετατρέποντας την Ελλάδα σε καθοριστικό κόμβο των ευρωπαϊκών μεταφορών και προσελκύοντας υπολογίσιμες επενδύσεις και ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τις εθνικές εμπορικές ροές.

Η δρομολόγηση της υλοποίησης του εν λόγω εμβληματικού έργου ανεστάλη στο σύνολό του λόγω της εμφάνισης πλήθους αναγκών που προήλθαν από τις σοβαρές καταστροφές που υπέστη η περιοχή της Θεσσαλίας.

Προτείνεται όμως, πέραν του εκσυγχρονισμού της υπάρχουσας γραμμής, να εξασφαλιστούν επιπλέον για το μέλλον επιχωματώσεις, η επέκταση των γεφυρών ένθεν και ένθεν της γραμμής και λοιπές αναγκαίες υποδομές, ώστε αυτό το όραμα που προείπα να καταστεί υλοποιήσιμο μελλοντικά και να λειτουργήσουν απόλυτα και άνετα τα Δαρδανέλια της στεριάς έναντι των ιστορικών αποτελώντας μια ηχηρή απάντηση στα φαραωνικά σχέδια της γειτονικής χώρας.

Παράλληλα, θα ήθελα να σταθώ στο άρθρο 35 του παρόντος νομοσχεδίου το οποίο διασφαλίζει νέα χρονική παράταση ενός έτους έως την 31η Δεκεμβρίου 2025 για την έκδοση του αναμενόμενου ρυθμιστικού Προεδρικού Διατάγματος το οποίο και θα λύσει τον γόρδιο δεσμό λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού στο Δέλτα του Ποταμού Έβρου, αποτρέποντας την επιβολή κυρώσεων μεταξύ των οποίων και την κατεδάφιση των κατασκευών, τις γνωστές καλύβες, στην περιοχή.

Το αναμενόμενο Προεδρικό Διάταγμα είναι κομβικής σημασίας καθώς θα καθορίζονται οι χρήσεις γης και οι χωροθετήσεις, θα τακτοποιούνται με δίκαιο και οριστικό τρόπο ώστε για τις εν λόγω κατασκευές να καθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας μέσα στον προστατευόμενο χώρο που λέγεται Δέλτα του Ποταμού Έβρου.

Εκφράζω την ικανοποίησή μου προς την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος διότι δίνεται η αναγκαία και εθνικά επιβεβλημένη ανάσα ζωής για τις καλύβες λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα εθνικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής του Δέλτα, καθώς αποτελεί φυσικό σύνορο μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας, ενώ παράλληλα είναι ενταγμένη ως προστατευόμενη περιοχή από διεθνείς συνθήκες.

Οι αγροτοκτηνοτρόφοι, οι ψαράδες και οι κυνηγοί που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, αλλά και οι ευγενείς επισκέπτες μας επιτελούν εθνικό χρέος διασφαλίζοντας την επιτακτική καθημερινή και επί εικοσιτετραώρου βάσεως ανθρώπινη παρουσία με δραστηριότητα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία αποσκοπεί στη συνολική ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου και εν γένει των μεταφορών, ανταποκρινόμενο στις αυξανόμενες ανάγκες στις επείγουσες συνθήκες και στις απαιτήσεις της εποχής. Για τον λόγο αυτόν, υπερψηφίζω το σχετικό νομοσχέδιο.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.